RAF 205. bombázócsoportjának hadrendje
A kitelepítés
A különleges műszaki zászlóaljak
A rendőrség szerepe a légoltalomban
Gondoskodás a bombázások károsultjairól
Kórházak légoltalma
Légi riasztási jelzések
Légoltalmi Jelvény
Légoltalom Magyarországon 1944 közepén
Légvédelmi riadó alatti magatartás
Mentés a romok alól
Óvóhelyek építése, típusai
Romeltakarítás
Zimándi Pius István 1944
Bevetések és bombázási célok
Az amerikai és brit bombákról
Az angolszász bombák adatai
A rombolóbombák
Budapest bombázása során alkalmazott amerikai rombolóbombák
Budapest bombázása során alkalmazott brit rombolóbombák
A repeszbombák
A gyújtóbombák
A világító- célmegjelölő bombák
A bombavetés módszerei és a bombázások menete

A MASAF (Mediterranean Allied Strategic Air Forces) brit hadászati bombázóerejét a 205. Bomber Group képezte. 1944. januárban négy (1944. október 5-től három) wing volt alárendeltségében, wingenként kettő-kettő századdal (squadronnal), századonként 16–20 bombázóval. Így a 205. brit Bomber Group, ha az amerikai erőkkel hasonlítjuk össze, kb. egy gyenge amerikai wingnek felelt meg.
No. 231 Wing
1944. januárjától Tortorella támaszpontról indultak. Gépállományuk Wickers Wellington X., később 1944. októbertől a 37. bombázószázadnak, majd 1945. januártól a 70. bombázószázadnak is az RAF által alkalmazott B-24 VI.
- No. 37. bombázószázad
- No. 70. bombázószázad
No. 236 Wing
1943. decemberében érkezett mindkét százada Ceringnola, majd Foggia támaszpontokra. Gépállományuk Wickers Wellington X., majd 1945. februártól az RAF által alkalmazott B-24 VI.
- No. 40. bombázószázad
- No. 104. bombázószázad
No. 330 Wing
1943. decemberében érkezett Ceringnolába, majd 1944. februárjában Amendolába, júliusban Regina támaszpontokra. Mindkét század gépállománya 1944. októberéig Wickers Wellington X. volt. 1944. október 5-én feloszlatták, pilótáit más egységekhez irányították.
- No. 142. bombázószázad
- No. 150. bombázószázad
No. 240 Wing
1944. februárjában osztották be a 205. Bomb Group-hoz. A 178. század gépállománya az RAF által alkalmazott Liberator, támaszpontja júliusig Celone, majd Amendola. A 614. század gépállománya 1944. augusztusig Handley Page Halifax II., 1945. márciusig Halifax II. és B-24 VI., később csak B-24 VI.. Támaszpontja 1944. májusig Celone, júliusig Stornara majd Amendola.
- No. 178. bombázószázad
- No. 614. bombázószázad
No. 2 Wing SAAF
1944. júniusában kerültek Kairó körzetéből Celone-ba. Gépállománya B-24 VI.. volt.
- No. 31. bombázószázad SAAF
- No. 34. bombázószázad SAAF







