A rombolóbombákat vető repülőgépek előtt ebben a támadásban is a „megvilágító” gépeknek kellett volna a célt megvilágítani, illetve megjelölni a célcsoport elejét és végét. (A Rákosrendező pályaudvar hozzávetőleg észak-déli kiterjedésű). A célmegjelölő-megvilágító gépek közül csak három B-24 sikerült elérni és megtalálni a célcsoportot, ők mindössze 108 darab Flares 4.5 Inc reconnaissance világító- és célmegjelölő bombát dobtak a kijelölt terület fölött.
Rombolóbombák
| A pusztított célok |
Bombatípusok |
A bomba töltete |
Ledobott bombák (DB) |
Bombák tömege (T) |
| Rákosrendező pályaudvar „Rákos Marshalling Yards Budapest” |
250 lb GP |
TNT v. Amatol |
18 |
2 |
| 500 lb MC |
Amatol, vagy RDX/Trotil |
179 |
40,6 |
| 4000 lb HC |
Amatol, vagy RDX/Trotil |
4 |
1,8 |
| Összesen |
|
|
201 |
44,4 |
Több brit jelentés is tartalmazza, hogy a célterület fölött tízes skálán 10/10 volt a felhősödés, tehát gyakorlatilag a bombázók vakon voltak. A Squadron parancsnokok szerint a masszív párás-felhős idő megnehezítette a feladat végrehajtását ezért az gépek állománya gyakorlatilag nem látta a célokat. Már a célmegjelölő-világító gépek közül nem jutott el mindegyik a célig. Három gép ugyan ledobta a világítóbombákat, de ennek ellenére a bombázók nem látták a célt, sőt a bombázás eredményét sem. A területet olyan felhőréteg fedte, hogy egy megvilágító gép annyira sem tudta azonosítani a kijelölt célt, hogy még a világítóbombákat sem dobta le, nehogy ezzel is megtévessze a bombázókat.
A támadó kötelékek megpróbálták legalább a légvédelmi torkolattűz alapján bombázni a légvédelmi tüzelőállásokat. Dél felől érkezve a gépek egy része a Duna vonalát megtalálva tájékozódott és a felvillanó torkolattüzek alapján dobták bombáikat a feltételezett légvédelmi ütegek állásaira, illetve a Dunától keletre eső beépített területekre. Mindezt anélkül, hogy képesek lettek volna a pozíciójukat pontosan meghatározni, vagy látták volna a bombázás eredményeit. A brit bombázók közül – a felhőrétegnek és az éjszakai fényszórók zavarásának köszönhetően – mindössze nyolcnak sikerült egyértelműen azonosítani a célt, a Rákosrendező pályaudvart. A túlnyomó többség a megmaradt bombáknak új célokat keresett, amelyekre egyrészt a légvédelmi lövegek torkolattüze, másrészt a saját felderítési adataik vezethették őket. A gyakorlatban ez azt is jelentette, hogy az eltévedt kötelékek szabadon oldhatták ki a bombáikat egy sűrűn lakott főváros, Budapest felett.
A bevetés szinte teljes sikertelenségbe torkollott, hacsak azt nem számítjuk eredménynek, hogy rendkívül sok polgári- és középületet ért találat.A bombázók ismételten parancsot kaptak röplapok dobására, hogy „Rámutassanak, hogy a magyarok téves úton járnak” írja az egyik Squadron jelentése.